Babski subiektywny przewodnik po modzie sportowej

Anita Krzemińska

Wiele osób bagatelizuje kwestię ubrań na trening, nakładając na siebie zwykłe koszulki, spodenki i „jakieś tam sportowe” buty.  To może i wystarczy, jeśli ćwiczysz od wielkiego dzwonu, ale jeśli trenujesz przynajmniej trzy lub więcej razy w tygodniu, musisz szczegółowo prześwietlić swoją szafę. Dlaczego? Bo, na przykład, nieodpowiednie buty mogą zrobić ci dużą krzywdę.

Jak ważne są buty?
Jakiś czas temu ogłosiliśmy konkurs “kto przebiegnie 100 km w miesiącu otrzymuje karnet gratis”. Chętnych było sporo zarówno wśród biegaczy, jak i osób, które do tej pory regularnie nie biegały. Wiązało się to z bieganiem 2-3 razy w tygodniu lub krótsze dystanse, ale prawie codziennie. Najprościej było prosto po treningu wejść na bieżnię i przebiec 5-10 km w zależności od samopoczucia. I jeżeli takie bieganie w butach treningowych odbywałoby się raz na jakiś czas myślę, że nie odbiłoby się to na zdrowiu. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda jeżeli systematycznie zaczynamy biegać w butach nie przeznaczonych do biegania, bez dodatkowych systemów amortyzacji. Skończyło się to kilkoma kontuzjami, wizytami u fizjoterapeutów, pauzami w treningach i poczuciem frustracji. Ktoś powie, że ma jedne buty i biega w nich od 10 lat. I dobrze, jeżeli nic nie dokucza, nie boli, może taka uroda i genetyka. To trochę tak jak z jazdą samochodem. Możemy jechać autem po dziurawej drodze z wybojami, i po autostradzie. I w pierwszym i w drugim wypadku dojedziemy do celu, ale komfort jazdy zupełnie inny.

Biustonosz sportowy?
Dobry biustonosz sportowy to podstawa! Źle dobrany lub słabej jakości biustonosz nie chroni biustu przed wstrząsami w trakcie ćwiczeń. Kiedy biegasz, skaczesz lub ćwiczysz i nie masz na sobie topu, który przytrzyma biust, piersi tracą jędrność, a w poważniejszych przypadkach może dojść do zdeformowania biustu. Jest to proces nieodwracalny.

Koszulka?
Jedni preferują z długim rękawem, inni bez rękawów, ale ważna jest długość treningu. Jeśli to nie będzie długi trening może być to zwykły t-shirt. Podczas dłuższych treningów, ze zmienną intensywnością świetnie sprawdzą się koszulki techniczne, które mają tą przewagę nad bawełnianymi, że szybko odprowadzają pot z ciała i szybko schną. Biegacze bardzo zwracają uwagę na jakość koszulek, ich skład oraz szwy, które podczas biegów długodystansowych mogą obetrzeć ciało w newralgicznych miejscach.

Jakie spodnie wybrać?
Jedni ćwiczą w spodniach dresowych, inni w legginsach. Same legginsy mogą być długie, 7/8 lub 3/4. Najważniejsze to mamy się czuć wygodnie i komfortowo. Znam osoby, które mówiły, że nigdy nie założą legginsów, a teraz mówią, że nie wyobrażają sobie wygodniejszego stroju. Ja sama zwracam uwagę, żeby nie prześwitywały, nie zsuwały się w trakcie ćwiczeń oraz miały ciekawy wzór. Nie ma lepszej motywacji do ćwiczeń jak nowe buty, fajne legginsy 🙂

Poniżej prezentujemy kilka stron, większości polskich producentów odzieży sportowej. Napiszcie nam jeśli macie jakieś inne, swoje ulubione typy 🙂

repinpeace.com

feelj.eu

gymhero.eu

2skin.pl

cardiobunny.com

gymglamour.com

nessi-sport.com

carpatree.com

poleaddict.eu

rebelskin.pl

Nasz kanał Youtube

Data Not Found.

Access Not Configured. YouTube Data API has not been used in project 286788615885 before or it is disabled. Enable it by visiting https://console.developers.google.com/apis/api/youtube.googleapis.com/overview?project=286788615885 then retry. If you enabled this API recently, wait a few minutes for the action to propagate to our systems and retry.