Jak się zorganizować w czasie kwarantanny?

W obliczu obecnej sytuacji część osób czuje potrzebę zrobienie czegoś dla siebie. Jedni zaczynają uczyć się języków obcych, inni robią porządki w szafach, a jeszcze inni postanawiają spróbować nowych treningów, na które dotąd nie było czasu. I to właśnie aktywność fizyczna wpływa na zwiększenie lub zmniejszenie naszej odporności. O ile ćwiczymy regularnie 2-3 razy w tygodniu – super, ale ważna jest nasza codzienna, zwykła aktywność fizyczna,  która właśnie teraz jest mocno ograniczona. Co więc możemy zrobić?

 

  • Nie wierzmy w cudowne tabletki, które spalą nasz tłuszcz lub poprawią odporność. Wiele firm wykorzystało okazję i bombardują nasze skrzynki mailowe propozycja zakupu cudownych specyfików. To nie działa!

 

  • Ćwiczymy każdego dnia. To nie muszą być intensywne treningi, ale minimalna dawka ruchu każdego dnia dla zachowania prawidłowego funkcjonowania naszego ciała. Nasze ciało lubi ruch w przeciwieństwie od naszej głowy!

 

  • Zaplanuj swoje regularne treningi. Zaplanuj dzień i godzinę. Powiedz w domu, aby domownicy ćwiczyli wspólnie z tobą lub nie przeszkadzali w twoim treningu. Nie ma nic gorszego, gdy ktoś przeryw twój trening – potem trudno go kontynuować.

 

  • Zadbaj o ubiór i miejsce na trening. Tak jak ćwiczysz w klubie fitness w stroju sportowym również na trening w domu przygotuj wcześniej odpowiedni ubiór. Znajdź w domu wolną przestrzeń, abyś mógł wyprostować ramiona do boku, sięgnąć nogą nie robiąc demolki wokół.Jeżeli lubisz włącz swoją ulubioną muzykę. Często FB lub You Tube wyciszają muzykę z treningów prowadzonych na żywo ze względu na prawa autorskie.

 

  • Sprzęt do ćwiczeń. Jest wiele treningów gdzie głównym obciążeniem jest nasze ciało. Możemy wzmacniać w ten sposób całe ciało. Jeśli potrzebujesz dodatkowego wyzwania poszukaj w domu dodatkowego obciążenia. Mogą być to butelki z wodą, książki włożone do materiałowej torby na zakupy lub plecak obciążony produktami spożywczymi.

 

  • Monitoruj – zacznij prowadzic dzienniczek swoich zdrowych nawyków, gdzie każdego dnia zaznaczasz to co udało ci się zrobić danego dnia np. ćwiczenia, 7 000 kroków, wypicie 1,5 litra wody, nauka języka obcego. Takie monitorowanie naszych codziennych aktywności pomoże nam utrzymać dużo dłużej nasze postanowienia.

 

  • Nie słuchaj, nie oglądaj i nie czytaj ciągle tego samego. Sprawdzaj informacje 1-2 x dziennie ze sprawdzonego źródła!

 

  • Znajdź sposób na relaksowanie się.  Namaluj obraz, poczytaj książkę, zrób relaksacyjną książkę, a może spróbuj jogi lub medytacji. 5 min. każdego dnia dla siebie!

 

  • Sen – zadbaj o stałe godziny pobudki i zasypiania. @ godziny przed snem zrezygnuj z telefonu, komputera i telewizora czyli tych urządzeń, które emitują niebieskie światło, a tym samym zaburzają nas sen. Mogą pojawić się problemy z zasypianiem i regeneracją. Nasze organy regenerują się w konkretnych godzinach w czasie nocy, więc jeśli pójdziemy spać po północy i prześpimy 7 godzin i tak możemy obudzić się zmęczeni,

Pamiętaj, że szczególnie teraz musimy zadbać o 3 filary zdrowia

1. aktywność fizyczną

2. sen

3. dieta

I pamiętajmy, że to codzienność tworzy naszą rutynę.
Pozdrawiam
Anita

Nasz kanał Youtube

Data Not Found.

Access Not Configured. YouTube Data API has not been used in project 286788615885 before or it is disabled. Enable it by visiting https://console.developers.google.com/apis/api/youtube.googleapis.com/overview?project=286788615885 then retry. If you enabled this API recently, wait a few minutes for the action to propagate to our systems and retry.